7 sposobów na dobry sen
Ładne wnętrze, Żyj zdrowo

7 zasad dobrego snu


Wieczny pośpiech to bolączka naszych czasów, od której trudno się uwolnić. Rano gonimy do pracy, później lecimy odebrać dzieci ze szkoły, ugotować obiad lub na dodatkowe zajęcia… i nagle, nie wiadomo kiedy, dzień się kończy. Zanim jeszcze przygotujemy coś do jedzenia, trochę posprzątamy i zrelaksujemy się przy dobrym serialu lub książce, nastaje północ i okazuje się, że 24 godziny to zdecydowanie za mało. Parę godzin snu również nie sprawi, że następnego dnia wstaniemy rześcy i pełni energii, dlatego warto zadbać nie tylko o czas naszego snu, ale również jego jakość. A poniżej kilka dobrych rad, które powinny towarzyszyć Wam każdego wieczoru.

7 zasad dobrego snu

  1. Regularność – za krótki sen nie jest dobry, ale czasami zdarza nam się pospać nawet 10 godzin i nadal nie jesteśmy wyspani. Czyja to wina? Sprawcą jest rozregulowany cykl snu, który nie działa jak należy, na nasze własne życzenie. Receptą na to jest zasypianie i wstawanie codziennie o podobnych porach. Jak łatwo sprawdzić ilość przespanych godzin i efektywność snu? Pomoże nam w tym smartwatch, taki jak ten.
  2. Pobudka we właściwej fazie snu – czyli kiedy? Wszystko zależy od naszego organizmu, a podręcznikowe 8 godzin możemy wsadzić między bajki. Każdy z nas jest inny i jednemu wystarczy 7 godzin i 35 minut, a drugiemu 8 godzin i 10 minut. Aby sprawdzić swoje zapotrzebowanie na sen, trzeba trochę pokombinować z przestawianiem budzika, a wreszcie uda nam się znaleźć złoty środek.
  3. Koniec z oglądaniem telewizji w łóżku – po pierwsze często nie ma w niej nic ciekawego, a po drugie telewizor i komputer emitują światło, które może zaburzyć efektywny sen. Warto zamienić je na książkę, która zadziała relaksująco i pomoże nam się wyciszyć.
  4. Optymalna temperatura i kojący zapach – przed snem dobrze jest wywietrzyć pomieszczenie i zapalić małą lampkę, która wprowadzi do sypialni przyjemny klimat. Do tego ciepła kąpiel z aromatycznymi olejkami o działaniu uspokajającym i niwelującym stres, a zaśniemy jak dziecko. Olejki można nalać także do specjalnego podgrzewacza, w którym umieszczamy świeczkę.
  5. Właściwe odżywianie – zajadanie się przed snem to nic dobrego, a ostatni posiłek powinien być spożywany 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka. Idealna kolacja powinna składać się z białka i węglowodanów złożonych, a lepiej pożegnać się z tłustymi potrawami i wszelkimi słodyczami. W ten sposób unikniemy odkładania się tkanki tłuszczowej, a zamiast tego doskonale pobudzimy metabolizm.
  6. Ograniczenie myślenia – podczas snu często wpadamy na genialne pomysły, rozwiązujemy problemy i porządkujemy w głowie zdobytą za dnia wiedzę. Aby to wszystko mogło się zdarzyć, nie przemęczajmy umysłu przed snem i dajmy myślom swobodnie płynąć.
  7. Wygodne łóżko – zmęczony człowiek podobno zaśnie wszędzie. Tylko po co? Wielkie i wygodne łóżko to połowa sukcesu w drodze do efektywnego snu. Najlepiej by materac nie był zbyt miękki, bo za jakiś czas nasz kręgosłup może zacząć protestować. Innych przeciwwskazań nie widzę, a więc baldachimy, wielkie zagłówki i piękne okucia są jak najbardziej dozwolone.

 

A jeśli jesteśmy już przy wygodnych łóżkach, spójrzcie na poniższe propozycje.

Łóżko Sofia Halmar

Łóżko Sofia Halmar

 

Łóżko tapicerowane Flexy Halmar

Łóżko tapicerowane Flexy Halmar

 

Łóżko tapicerowane Sandy Halmar

Łóżko tapicerowane Sandy Halmar

 

Łóżko tapicerowane Sandy Halmar

Łóżko tapicerowane Sandy Halmar

 

Łóżko Cassandra Halmar

Łóżko Cassandra Halmar

 

Łóżko 1-osobowe Viera Halmar

Łóżko 1-osobowe Viera Halmar

 

Łóżko Valentina Halmar

Łóżko Valentina Halmar

Na co dzień związana ze słowem pisanym, miłośniczka dobrej kuchni i literatury podróżniczej.