Żyj zdrowo

Domowy trening na steperze z uchwytem Jocca


Dlaczego uczniowie rozpoczynają rok szkolny akurat we wrześniu? Widocznie ktoś uznał, że jesień to idealny moment na nowy początek. Ja również przychylam się do tego stwierdzenia i po leniwym lecie szukam czegoś, co doda mi energii w chłodniejsze dni. Może to być ciekawy kurs, warsztaty lub aktywność fizyczna. Zeszłej jesieni z zapałem trenowałam na siłowni. W tym sezonie stawiam na ćwiczenia w zaciszu własnego domu, dlatego powoli rozglądam się za odpowiednim sprzętem. I już znalazłam coś, co przykuło moją uwagę – steper z uchwytem Jocca.

Chodzenie po schodach nie należy do moich ulubionych czynności, ale mam nadzieję, że steper Jocca to zmieni. Urządzenia na siłowni zazwyczaj są przystosowane do prostego ruchu w górę i w dół, tymczasem Jocca zmusza mnie do ruchu skrętnego, który jest bardziej naturalny dla miednicy. W ten sposób wzmacniam mięśnie łydek, ud i pośladków. A więc marzenia o nogach jak ze stali stają coraz bardziej realne!

Ćwiczenia na steperze to także ćwiczenia aerobowe, czyli takie, podczas których lepiej dotleniamy organizm, poprawiamy kondycję i intensywniej spalamy tłuszcz. A dzięki temu, że trenujemy w domu, możemy w międzyczasie porozmawiać z rodziną lub obejrzeć ulubiony serial (bez podjadania!). Wciąż za mało zalet? Jocca jest bardzo stabilna, a więc nie musisz obawiać się, czy wytrzyma Twój ciężar albo nieskoordynowane ruchy. Dużą zaletą są też piankowe uchwyty, które nie ślizgają się i dobrze wchłaniają pot.

Podsumowując: wygodnie, bezpiecznie, a Twoje ciało z pewnością ucieszy się z takiej dawki ruchu każdego dnia.

Na co dzień związana ze słowem pisanym, miłośniczka dobrej kuchni i literatury podróżniczej.